2016. január 11., hétfő

Szeptemberi landolás Portugáliában

Utazás és érkezés Santa Maria da Feirába, Portugáliába:

A repülőút nem okozott nagy meglepetéseket, kivéve mondjuk azt, hogy ez volt az eddigi leghosszabb utam (6 óra) és adtak vacsorát rajta. Mondjuk mikor a fogadószervezetem előre megvette nekem a jegyem, arra a járatra amit én kiválasztottam, akkor nem jutott eszembe, hogy jelezzem nekik, hogy vegetariánus vagyok, igy a repülőn a főétel valami húsos volt krumplipürével (erdélyi lány vagyok, nálunk igy mondják neki, de a többi olvasó kedvéért: burgonyapüré. :) )


És fapados járatokon szocializálódott lelkem még meglepődött a térképes kijelzőn is.:)

Érkezés Portóba :)
Éjjel érkeztem meg Portóba, a fogadószervezettől Carla, a kapcsolattartóm, aki később a mentorom is lett, elém jött a Portói reptérre és autóval elvitt Santa Maria da Feirába, ami 3o percnyire van Portotól.

Itt ebben a kisvárosban van a fogadószervezetem irodája, és az EVS ház is, ahol 7-en lakunk január végéig, utána hárman.

A szállásunk:

 Ez itt az EVS ház (a közepső):


Az EVS házakról, szállásokról lehet jót is, rosszat is hallani, ez ország és fogadószervezet függő. De az én esetemben nagyon szép, rendezett, tágas és kényelmes házról beszélünk amely a 7 önkéntesnek kényelmes otthon, még úgy is, hogy január végéig két szobában ketten lakunk. Január végétől pedig csak hárman leszünk összesen. A régi önkénteseknek akkor jár le a 11 hónapjuk, a mienk július végéig tart.

A ház: 5 hálószobája van, egy nagy nappalija, nagy és jól felszerelt konyha ebédlője, 3 fürdőszobája,, garázsa, tárolórészlege, nyári és mosókonyhája.

A házban, a portugál átlagtól eltérően van fűtésrendszer. Ezért aztán később, november környékén kifejezetten hálásak voltunk! :) Mert nagy hidegek itt nincsenek, de a téli időszakban sok eső és erős szél és néha erős hidegérzet a jellemző. A külföldiekre. A helyiek egy szál semmiben flangálnak olyankor is...nem tudom, hogy birják.:)

A szobám amin január végéig egy Laurával, egy katalán lánnyal osztozom, igy néz ki:

A kép két szélén a két ágy lóg be.:) Mindkettőnknek van saját iróasztalunk, olvasólámpánk, éjjeliszekrényünk, és egy hatalmas beépitett szekrény is van a szobában ami az egyik falat teljesen elfedi, bőven elfér benne mindkettőnk holmija, sőt. :)

Megérkezés:

Carla elhozott a házba ami az elkövetkező egy évben az otthonom lesz. Ideadta a kulcsot, majd magamra hagyott. Fáradt voltam az utazástól, igy kicsit tartottam attól, hogy majd beszélgetnem kell a szobatársammal, meg ágyneműt keresgélni, meg szocializálódni ebben a késő esti órában, de nagy meglepetésemre, a szoba üres volt (Laura , átment egy másik szobába aludni erre az éjszakára) és az ágyam megvetve várta, hogy belezuhanjak és kipihenve fussak neki az első hetek kihivásainak, amelyekből lássuk be volt bőven.:)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése